Facebook myśli o poważnej zmianie… usunięciu liczby lajków

Tzw. „lajki” były integralną częscią DNA Facebooka od momentu jego powstania. W zasadzie ten rodzaj interakcji był niemal synonimem tej platformy. Jednak nic nie trwa wiecznie i być może wkrótce je utracimy. Ściślej mówiąc – nie tyle, co przestaniemy móc „lajkować” rzeczy, a widzieć ich liczbę pod postami innych użytkowników serwisu. Facebook nie byłby pierwszą platformą mediów społecznościowych, która pozbyłaby się miernika zaangażowania w treści. Od kilku miesięcy takie rozwiązanie wprowadził (posiadany przez firmę Marka Zuckerberga) Instagram. Jaka stoi za tym idea? Otóż Facebook chciałby, aby użytkownicy portalu skupili się na publikowaniu zawartości. Bez zamartwiania się o liczbę „łapek w górę” i wywierania na siebie presji przy porównywaniu się z innymi. Testy Instagrama spotkały się z pozytywnym odbiorem. Być może w przypadku Facebooka ten pomysł także się sprawdzi?