EA: abonamenty i streaming zwiększą popularność gier wideo

Podczas gdy zbliża się nowa generacja konsol, stopniowo zniewają się nawyki graczy. Niedawno firma analityczna Deloitte opublikowała raport, z którego wynika, że 30% mieszkańców Stanów Zjednoczonych opłaca abonamenty związane z grami wideo. Oprócz tego coraz większą popularnością cieszy się cyfrowa dystrybucja gier. W przypadku najpopularniejszej obecnie konsoli, PS4, w I kwartale 2019 po raz pierwszy doszło do sytuacji, gdy gracze częściej sięgali po wersje cyfrowe gier aniżeli pudełkowe (53-47%). Na Xbox One dużą popularnością cieszy się usługa Game Pass, która niedawno została poszerzona o PC, a jesienią Ubisoft wprowadzi także swoją alternatywę, Uplay Plus. CEO Electronic Arts, Andrew Wilson, na ostatnim zebraniu finansowym firmy mówił o tym, że modelu abonamentowym oraz strumieniowanie przyczyni się do znacznego wzrostu popularności gier wideo.